Na rynku jest już pierwszy system, zgodny z nadchodzącymi zmianami w przepisach VAT

150x110

W piątek, 30 listopada Prezydent Bronisław Komorowski podpisał tzw. III ustawę deregulacyjną. W tym samym dniu Sage, producent oprogramowania, wydał na rynek nową wersję czołowego rozwiązania wspomagającego zarządzanie dla segmentu MSP – Systemu Symfonia.

System jest przystosowany do obsługi zapowiadanych w rozporządzeniach Ministra Finansów zmian, planowanych na 1 stycznia 2013 oraz do zmian w nowelizowanej właśnie ustawie o VAT, bez względu na termin wejścia w życie jej przepisów – od 1 stycznia, jak projektował Rząd – czy od 1 kwietnia przyszłego roku, co zaproponował Senat.

Celem podpisanej już ustawy deregulacyjnej jest m.in. ograniczenie negatywnego zjawiska zatorów płatniczych. Przepisy ustawy zaczną obowiązywać za niespełna miesiąc, od 1 stycznia 2013 – do tego czasu setki tysięcy przedsiębiorców powinny dostosować użytkowane przez siebie oprogramowanie. Firma Sage, jako pierwszy w Polsce producent oprogramowania, już w dniu podpisania ustawy przez Prezydenta, wyemitowała nową wersję Systemu Symfonia 2013.1, która na bieżąco obsługiwać będzie zmiany, jakie wejdą w życie od nowego roku.

Linia programów Symfonia pozwoli przedsiębiorcom pracować zgodnie z przepisami wynikającymi z tzw. III ustawy deregulacyjnej, jak i nowelizowanej właśnie ustawy VAT. „Doskonała praca zespołu analityków, programistów i konsultantów przyniosła konkretny rezultat: oddajemy do dyspozycji przedsiębiorców przetestowany, przygotowywany do obsługi nadchodzących zmian prawnych system, najszybciej spośród polskich producentów oprogramowania. Wprowadzając na rynek Symfonię, daliśmy tysiącom firm komfort i czas na przygotowanie się do nowych przepisów” – wyjaśnia Katarzyna Kaganiec, Dyrektor Działu Zarządzania Produktami w Sage.

O czym powinni wiedzieć przedsiębiorcy przed Sylwestrem 2012:

1. Na zmiany pozostało bardzo niewiele czasu

Od stycznia 2013 wchodzić mają w życie nowe przepisy w zakresie fakturowania, rozliczania podatków VAT i dochodowego. Niektóre z nich wprowadzone będą przez rozporządzenia Ministra Finansów. Praktycznie wszystkie zmiany prawne pociągają za sobą konieczność dostosowania użytkowanych programów: finansowo-księgowych, handlowych, do ewidencji środków trwałych a nawet do rozliczania płac. Firma Sage zidentyfikowała ogółem kilkadziesiąt zmian, które powinno się przeprowadzić w systemach wspomagających zarządzanie. Przedsiębiorcom jak zwykle dano mało czasu na aktualizacje systemów; tym bardziej, iż dla wielu firm już rozpoczął się okres przedświąteczny, który nie sprzyja pracom administracyjnym.

2. Konieczne lub zalecane w systemach aktualizacje dotyczą przede wszystkim:

3. Na tym nie koniec. Idą kolejne zmiany!

Przedsiębiorcy powinni również wiedzieć, że czekają ich kolejne zmiany. „Według planów, od stycznia 2014 r. zaczną obowiązywać przepisy, które wprowadzają rewolucję w ustalaniu momentu powstania obowiązku podatkowego. Część z tych przepisów znamy już dziś, a ponieważ te zmiany w prawie pociągają za sobą konieczność modyfikacji systemów, już się na nie przygotowujemy” – mówi Katarzyna Kaganiec.

4. Warto ograniczać koszty aktualizacji – np. poprzez abonament

Koszty dostosowania systemów do przepisów spoczywają na przedsiębiorcach. Warto zatem też wiedzieć, jak je minimalizować. Jednym ze sposobów jest inwestycja w usługę producenta oprogramowania – tzw. abonament. W ramach takiej usługi użytkownik systemu ma pewność, że otrzyma nieodpłatnie nowe wersje oprogramowania, które będą dostosowane do zmieniających się przepisów. W tym przypadku warto wybrać sprawdzonego producenta, który szybko reaguje na zmiany, zapewniając zgodne z prawem systemy. „Warto postawić na firmę, która jako pierwsza w Polsce udostępnia zaktualizowane wersje. W naszym przypadku posiadanie abonamentu jest równoznaczne z dostępem do aktualizacji. Abonament obejmuje aż 24 miesiące, co w perspektywie zapowiadanych licznych zmian w prawie jest dobrą inwestycją” – dodaje dyrektor Katarzyna Kaganiec, Sage.

Planowanym zmianom w przepisach i ich konsekwencjom poświęcono w mediach już wiele uwagi, jednak dla wielu przedsiębiorców wciąż jest sporo niewiadomych. Dlatego Sage prowadzi stale wsparcie merytoryczne w ramach Infolinii VAT, która dostępna jest pod numerem telefonu: 22 417 93 93.

Dodatkowe informacje o Systemie Symfonia można znaleźć pod tym adresem: http://www.sage.com.pl

 

Sage sp. z o.o. jest wiodącym producentem oprogramowania wspomagającego zarządzanie, głównie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Spółka wchodzi w skład Sage Group plc – należącej do grona największych dostawców rozwiązań wspomagających zarządzanie na świecie. Posiada oddziały w Bytomiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu oraz sieć ponad 400 dystrybutorów i partnerów biznesowych na terenie całego kraju.
Oferta firmy obejmuje m.in. System Zarządzania Forte – zaawansowane rozwiązanie klasy ERP dla średnich przedsiębiorstw – oraz 2 linie produktów dla małych firm i mikroprzedsiębiorstw: Symfonia i Symfonia Start, a także w pełni zlokalizowany program CRM: Sage ACT!.
Od maja 2011 r. do oferty firmy dołączony został międzynarodowy system Sage ERP X3 – globalne, zintegrowane rozwiązanie ERP dla dynamicznie rozwijających się średnich i większych przedsiębiorstw.

http://www.sage.com.pl

http://g.co/maps/nky9n 

http://blog.sage.com.pl